Pages

Saturday, March 19, 2011

Info Lelaki 2





Difungsi Erektil Ditakuti Lelaki
Difungsi Erektil(ED) didefinisikan sebagai ketidakmampuan lelaki untuk konsisten atau berulang-ulang untuk mencapai atau mengekalkan ereksi zakar yang cukup untuk melakukan seks. Dianggarkan ED menjejaskan separuh dari umur lelaki lebih 40 tahun. Kajian mendapati,kira-kira 152 juta lelaki di dunia menghidap ED. Jumlah lelaki yang menghidap ED dijangka akan meningkat dari sekali ganda ke 322 juta pada tahun 2025. Walaupun ED tersebar luas, pakar menganggarkan hanya 15 hungga 20 peratus daripada lelaki yang menghidap gejala ini yang mendapatkan rawatan.

Apa Lagi Musuh Sperma
Kajian menunjukkan sekumpulan penyelidik dari Righospitalent, Copenhagen Denmark mungkin boleh membuat pengusaha minuman cola sehari mampu membahayakan sperma mereka. Jumlah sperma mereka hanyalah 35juta/millimeter. Sedangkan bagi lelaki yang tidak minum cola, jumlah sperma mereka adalah 50juta/millimeter.

Apa Baiknya Berkhatan?
Tahukah anda,berkhatan sebenarnya mampu meningkatkan kepuasan seksual anda dan isteri. Inilah hasil kajian yang dilakukan menerusi 'Rakai Health Sciences Programme' di uganda, Afrika Selatan. Dari 455 perempuan yang dikaji, 40 peratus dari mereka mengakui yang hubungan itu lebih puas jika suami mereka berkhatan terlebih dahulu. Bukan hanya itu, berkhatan juga dikatakan mampu memanjangkan waktu mencapai orgasme dan meningkatan keinginan pasangan untuk bercinta.

Makan Tomato Elak Kanser Prostat
Tomato bukan sahaja berguna untuk menyedapkan rasa sambal, bahkan ia juga bagus untuk mengurangkan kanser prostat sehingga 45%. Ini kerana kandungan likopen yang ada pada buah tomato itu telah bertindak sebagai antioksidan. Inilah hasil kajian 7 tahun yang melibatkan seramai 47,000 lelaki di Universiti Havard.

Kondom Bukan Cara Terbaik
Ternyata betul yang masih banyak kondom yang tidak menimbulkan keselesaan pada lelaki. Akhirnya kebanyakan lelaki memilih untuk menanggalkan kondom sebelum selesai hubungan seksual dan mereka langsung tak peduli tentang penularan penyakit kelamin. Inilah hasil kajian yang dilakukan oleh laman sesawang Kinsey Institute for Research in Sex, Gander and Reproduction. Kajian yang dosiarkan secara maya ini telah dilakukan terhadap 436 orang lelaki dan hampir 45% dari mereka mengakui yang mereka telah menggunakan kondom yang tidak selesa. Bahkan mereka mengakui turut mengalami radang selepas menggunakan kondom tersebut. Semoga pengusaha kondom membaca fakta ini dan meningkatkan kualiti produk mereka.
87%
dari 400 lelaki merasakan yang wanita lebih berminat dengan lelaki berkulit bersih.


68%
dari 400 lelaki mengakui kulit bersih akan membuatkan mereka lebih berjaya dalam hidup tak kira kerjaya,pergaulan dan juga percintaan.

 50%
lelaki mahukan kulit yang lebih putih, lembab dan sihat.

   46.5%
adalah jumlah peningkatan lelaki yang menggunakan rangkaian produk pengjagaan kulit bermula dari tahun 2009.
32.9%
adalah pertambahan  jumlah lelaki yang membeli pencuci muka sejak tahun 2009.

No comments:

Post a Comment